Doktorbesök idag

Nu har jag varit iväg på ultraljud igen och fått träffa doktorn. Bebisen såg ut att må bra, så det känns fortsatt tryggt. Sedan tittade hon på moderkakan och den biplacenta (som det troligen är) som ställt till med lite blödningar. Hon såg också en ansamling, som hon trodde var koagulerat blod. Det rörde sig liksom.

Vi pratade lite och hon sa det som jag redan vet. Ta det lugnt! Undvik sex, cykling och tunga lyft. Undvik att lyfta Moa stående. Sedan fortsatte hon och sa att om jag får mer blödningar så ska jag ju komma in och få det kollat, men att alla komplikationer före v 24 är ju svåra att göra något åt.

Vecka 24 är ju den magiska gränsen för när bebisar kan överleva utanför livmodern. Sedan sa hon det också att alla blödingar som inträffar efter v.24 innebär att man blir inlagd på sjukhus, tills det är dags för förlossning.

Händer inget, så är det en extra rutinkoll i v.32. Då planerar man för förlossningen och ett ev. kejsatsnitt om något ligger ivägen för bebisens utgång!

Känner mig ändå ganska lugn! Ingen sjukskrivning, men jag tror ju inte att jag kommer att hitta något jobb i höst ändå och ryggen blir ju bara värre och värre...vi får se vad som händer!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Bra, ingen ide att oroa sig i onödan, Var rädd om dig och kram!
Svärmor

2007-08-16 @ 22:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0