Rabatterna

Passar på att uppdatera bloggen efter dagens fejjande vid huset. Sedan ska jag ta sist kvällspasset med lite tapetsering i min scraphörna!

Rabatterna var inte lika fina som de är nu. Växterna satt tätt, tätt och ettåriga blommor var planterade längs med kanterna. Några vissna några blommande, men vi tog bort allt jag och Moa. Hon tyckte att det var jätteroligt att hjälpa mamma med att dra upp blommor. Så stolt jag var över hennes insats idag!

   Framsidans rabatter på var sin sida om ytterdörren.  


image100

Rosenrabatt (som alla andra) vid uteplatsen, som var allt annat än fin. Bort med ogräs och ettåringar, kratta och platta lite. Voilá!


image101

Vid uterummet. Bort med ettåringar och dit med två röda Alunrot från mina rabatter vid lägenheten. Snyggt och prydligt!!


image102

Å så rabatten vid garaget. Här stod de 2 ljusa plantorna (vet tyvärr inte vad de heter) mellan och till vänster om rosorna, som var helt gömda. Grävde upp och flyttade de till mina Pioner, som jag också hade vid lägenheten. Längst till vänster en härlig Alunrot, men här med vita blommor till de röda bladen. Luftigt och snyggt!!


Rött och vitt i rabatterna. Snyggt mot huset, tycker jag. Till våren ska jag fixa vidare med små marktäckare, ta bort fler rosor (för många i min smak) och strö bark över resten, så jag slipper rensa för mycket ogräs!!

Mot tapetsering!!

Kommentarer
Postat av: svärmor

Va´fint det blev! Du är inte bara målare utan trädgårdsmästare också ..kan man få konsultera madam till våren ?!! Jag tycker att det ser ut som "kärleksört", det du funderade på vid garageväggen.
Kram på dig, ta det lugnt!!

2007-08-19 @ 22:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0