Renovering känns

I dagarna tre har jag fått hjälp av min kära svärmor. Hon kom i måndags och åkte nu i eftermiddags. Hon har hjälpt mig med barnpassning, tvättning/strykning och lite målning, medans Andreas jobbat. Det har gjort att jag har kunnat måla borta i huset! SÅ TACK igen Agneta för alla pratstunder och den fantastiska hjälpen!!!!!

Jag har målat de väggar som skulle målas i vinkeldelen av vardagsrummet. Så här fint är det nu:

image95

Det som ska till nu är tapet på den högra väggen, sedan kan listerna sättas upp igen!!!

Sedan har jag målat taket i matrummet (Agneta gjorde första varvet!) och sedan har jag strukit väggarna en första gång. På bilden syns tapeten bra, den som jag målat över!!! Där ska det tapetseras senare!

image96


Det rör på sig!

Idag har jag också hunnit med att fixa två olika "fixa"-dukar till de jobbiga väggarna, heltäckningsmatta och färg till trappen och tapetbord. Har varit supereffektiv!! Andreas är så nöjd och stolt så!! =)

Men nu är jag MÖR i kroppen, framför allt i ryggen. Har börjat känna av foglossningen också, så skönt är det inte....men ändå värt det, när man ser resultatet!!!

JO, vi var ju till IKEA i måndags i 5 ½ timma. KUL, men tröttsamt! Handlade till scraphörnan och till övriga huset såklart!!

Puh...nu måste jag vila en stund!
KRAM

Kommentarer
Postat av: mamma

du har varit jätteduktig,men ta det lungt.Kram

2007-08-16 @ 08:59:22
Postat av: svärmor

Det var bara kul och skönt att känna att man kunde vara till hjälp och nytta. Dessutom fick jag massor av kramar med kärlek från Moa !!!
Kram svärmor, mamma, farmor

2007-08-16 @ 22:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0