Rent ut sagt HATAR vår bil!

Inte trodde jag att jag skulle sitta här i soffan hemma i Falkenberg ikväll och blogga. MEN det gör jag. Varför? Jo för att bilen trots ett besök på verkstan började hacka för oss. Vi hade tagit oss halvvägs till Torup när det började igen. Det gick inte att köra på högre varvtal än ca. 2250. Så det var bara att vända om.

Besvikelsen går inte att beskriva! Som det känns nu så ställer vi in Norrlandstrippen helt och hållet. Litar inte på bilen och orkar inte leva ur "kappsäck" fler dagar. För att inte tala om den stress som infinner sig när jag ska någon stans. Det tär på mina krafter. Samdifigt så vill jag så klart träffa min familj och mina vänner! Det gnager i mig! Vill ju inte göra någon besviken.

En sak är då säker...bilen ska repareras och sedan säljas! Vi lägger inte ut en krona till på den efter denna reparation. Nu ska vi börja provköra nya bilar. Vi har pratat om Volvo V50, Toyota Avensis, Ford Mondeo kombi och Passat kombi. Vi får väl se vilken som vinner! 

Nu ska jag gå och sova. Emotionell berg- och dalbana är inte roligt!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Usch vad jobbigt! Förstår att det tär emotionellt på krafterna!

2008-07-24 @ 14:08:21
URL: http://wih.blogg.se/
Postat av: SARA

Stackare! Känner verkligen med er! Vi kan rekomendera Ford Focus CMax. I den sitter man högt och barnsäkert. Kram o lycka till med bilköp. /Sara

2008-07-27 @ 16:57:47
Postat av: Morfen

Vi har både Volvo och Ford, men Forden är familjebilen som ungarna åker i. Ford Mondeo är det, fantastiskt bagage och har varit en trygg bil utan några som helst problem.. bara fästena från avgasröret har släppt, tog en timme att fixa hos meckarn och sen var det bara att tuta och köra igen. Jag har varit supernöjd med den bilen på alla sätt och vis. Nästa gång skulle jag nog kunna tänka mig en Volvo dock, tycker att det är en riktigt bra bil... Jaja.. inte lätt det där med bilar och kostar mycket gör de ju också.

2008-07-30 @ 10:57:30
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Primia

Jäkla tråkigt med bilar som krånglar speciellt i semestertider, hoppas verkligen att allt löser sig. Underbart gulliga bilder du tagit på Moa o Malte, kärleken mellan dem lyser.

Skickar en varm kram till dig.

//Marie

2008-07-30 @ 20:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0