Min dag 070721

Jaha, så har jag nu testat att dokumentera min dag i bilder. Det gick sådär. Det var enkelt fram till lunchtid uingefär, sedan blev det lite mindre. Men såhär har min dag sett ut i alla fall:

Gravid som man är så vaknar man tidigt av att blåsan håller på att spricka....



Sedan somnade jag om ganska så fort och vaknade



av att

image13

var hungrig!

Jag var inte så pigg, eftersom vi satt uppe LÄNGE och tittade på film, kvällen före. Då kan man se ut såhär....



Efter lite mer tid, så orkade vi oss upp ur sängen och gick ner för att äta frukost, som bestod av:

image16

Medan teet fick stå och dra gick jag ut till

  och hämtade . Det regnade och såg ut såhär:

image30


Efter frukosten, som blev mer än en macka och två Mitt-val-kvinna-tabletter, så var det dags för

image20

Sedan duschade jag, klädde på mig, fixade håret...lite smink, klädde på Moa....ja de vanliga rutinerna. Där tog dokumentationen slut under några timmar. Vi hann med att handla mat, äta lunch, prata i telefon.....å sedan var det dags att förbereda inför kvällens middagsgäster....

image21

På menyn stod "Kreolskans kryddiga gryta" (fläskfilé, paprika, oliver, kabanosser mm). Kunde ju inte laga mat utan lite godis, som var köpt till kvällen. Det är alltid trevligt om bordet ser fint dukat ut, när gästerna kommer....

image24

Till efterrätt skulle bjudas

image26 
Blåbärskaka med kanelkryddad vaniljvisp


När alla dessa förberedelser var klara, så hann jag med att kolla lite på Pyssel.net och andra sidor och SOVA!!! Graviditeter är inte alltid enkla....såååå trött man kan bli, utan förvarning!!



Sedan tar dokumentationen slut igen. Gästerna kommer, vi äter, pratar och servar våra barn. Maten och efterrätten gick hem och som kock, känner man sig mycket nöjd! Alltid trevligt att ha gäster hemma på middag!!

Kvällen avslutades med

                        och                    The scorpion king


Nu är klockan 23.07 och jag är TRÖTT!!!! Tänderna har mer plack än vad jag står ut med, så en date med tandborsten och sedan kudden, känns väldigt rätt just nu!!

Tack för att du orkade läsa/titta ända hit.
Godnatt och kram på dig!
/Anneli



Kommentarer
Postat av: Zarah

Vilka härliga bilder - och blåbärskakan ser ljuuuvlig ut... Vill du kanske dela med dig av recept? (Och är vaniljvipsen bara pudrad med kanel, eller hur gör du? *nyfiken i en strut*)

2007-07-22 @ 00:53:51
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: ele

Kul att kolla i din dag. Det är inte så himla lätt att komma ihåg att ta kort hela dagen. Den där efterrätten ser himla smarrig ut.

2007-07-22 @ 10:35:39
URL: http://eleonor.valborg.net
Postat av: Elisabeth542

Hej!
Kul att se din dag!
Vad efterrätten ser god ut! Blev väääldigt sugen nu :O Säger som Zarah... ähhuumm... kanske det går att få ett litet recept?! *blinkar fint med de blå*
Hej hej! Elisabeth

Postat av: mamma

snälla byt tandborste.ångrar du snart att du invigde mig i den här värden

2007-07-23 @ 14:45:34
Postat av: Hegu/Helen

Kul att få se din dag!:) Blåbärskakan såg jättegod ut...den måste jag testa någon gång. Din och min lilla tös verkar vara lika gammla...Ellen fyllde 3 år i fredags.
Tack för titten!:)
Helen

2007-07-23 @ 21:52:47
URL: http://helenspyssel.blogg.se
Postat av: eldh

Kul o se hur en dag i ditt liv ser ut! // Elin

2007-07-26 @ 19:19:56
URL: http://eldh.blogg.se
Postat av: Annika K

Jättekul att få se dina bilder från din dag! Bordsdukningen var jätteläcker och den där blåbärspajen såg syndigt god ut!

2007-07-30 @ 09:45:09
URL: http://www.sajk.com
Postat av: Misa

Kan avslöja att blåbärspajen va helt ljuvlig... jag skulle gärna vilja ha receptet på den "Kreolskans kryddiga gryta" också för även den smakade helt fantastiskt. Tack för en mycket trevlig kväll./ Misa, Patrik & Annie

2007-07-30 @ 20:54:33
Postat av: Elina

Vilken fin frukostmugg och snygg middagsdukning!

2007-08-02 @ 00:34:51
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0