STORT TACK till mina underbara vänner!

För bara 10 minuter sedan åkte mina underbart goa vänner efter en eftermiddag/kväll av Fruhippa, som jag lärt mig att det heter. Helt oväntat men oh så uppskattat!!

Runt halvtre-tiden åkte maken och dottern iväg för att köp godis och tacos till middag...de tog längre tid på sig än vanligt, men det gjorde inte så mycket eftersom jag hade pyssel att göra med min nya scrapförvaring i hallen uppe. Så plötsligt så ringer det på dörren. Min första tanke var att det var Jehovas eller något liknande, men jag öppnade dörren. Först såg jag Rosanna, öppnade lite till....där stod Catrin...Anna...Misa...å så Madde. Alla goa tjejer, som jag tyvärr inte fått chansen att umgås tillsammans med så mycket på sista tiden pga huset. Fattade inte först varför de stod där, men tillslut så ramlade poletten ner. KUL!!!

Sedan har tiden fördrivits med fika och diverse pyssel, precis vad jag älskar att göra. Jag fick ett fotouppdrag, där jag skulle fota saker utifrån några ord; kärlek, värme, november, ringar, blommigt, gott, sött, par och kock. Sedan fick jag gå ut och på baksidan hade de dukat upp ett bord med växter, jord, en stor kruka och lite dekorationer. Jag fick göra min egen julgrupp att ha ute på trappan. HUR KUL SOM HELST!!!

När vi sedan gick in så hade de handlat diverse ingredienser till en tre-rätters middag. Jag skulle själv komponera ihop och sedan skulle vi hjälpas åt att laga till. Det blev en vitlökstoast med en tomat/rödlök-vinegrett till förrätt, kyckling med bacon, paprika, oliver och basilika till huvudrätt och en chokladmousse med rårörda bär till efterrätt. JÄTTEGOTT!!!

Fick även ett litet kit med bokstavspärlor att pyssla med under väntan på maten. Gjorde ett halsband med orden: "Vad vore livet utan vänner" som ett litet tribute till dessa goa töser.

 I planterartagen
 Resultatet och bilden till "blommigt"
 "Kock" (Misa finhackar lök)
 Misa, Madde, Cattis, Rosanna och Anna
 Halsbandet till ordet "kärlek"
 "November"(flicka) 
 "Par"  
 "Ringar"
 "Gott" & "sött"
 "Värme"

Det var inte så lätt att hitta motiv till fotoutmaningen, men hur kul som helst. Jag tog kanske lite för enkla vägar på många, men, men....jag var så överväldigad av kvällen att jag inte fokuserade så bra!


Ännu en gång; TUSEN tack och massor av kramar till er alla!
Anneli.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är detta vänner är till för....att förgylla tillvaron för varandra!!!! Vilka underbara vänner du har i dessa och jag vet att ni vårdar varandra!! Du är väl värd det!!!
Kram på dig
din svärmor.

2007-11-18 @ 21:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0