Älskade barn

Idag har Moa varit på dagis som vanligt mellan 9 och 14. Inga problem att lämna idag heller. Klockan halv tolv, så ringer Anita från dagis och säger att Moa har varit ledsen och klagat på magont. Hon hade sagt att hon ville gå hem till mamma och gråtit en stund. När Anita ringde hade hon precis lagt sig ner på en madrass för att vila men hon grät inte längre.

Jag undrade om de ätit något och de hade tydligen fått glass...tankarna börjar fara. Moa hade ju faktiskt klagat över magont tidigare. Efter frukost på morgonen och igår kväll efter att vi ätit pannkakor. Kan hon vara laktosintollerant kanske!!?? Magen i övrigt har varit OK på henne en dryg vecka.

Hur som helst, så fick hon vara kvar på dagis, eftersom det blivit bättre. Men att de fick höra av sig om det blev oroligt igen.

Så när jag hämtade Moa så pratade jag med en av hennes andra fröknar; Ingrid. Jag frågade hur det varit och så svarar hon (ungefär så här):

- Ja hon hade ju lite ont i magen ett tag. På en sån tjej som Moa märks sånt så tydligt, eftersom hon är en sån sprudlande glad tjej i vanliga fall. Andra barn kan ju vara lite smågnälliga,  men inte Moa. Å att hon sedan hade gått och lagt sig ner, hörde ju inte heller till vanligheterna.

Som mamma så blir man ju så stolt i såna lägen. Nu har ju vi varit bortskämda med den typen av kommentarer om Moa, men det är alltid lika roligt att höra!! Så skönt att höra att hon är en glädjespridare och att hon har lätt att umgås med alla.

Nu har jag varit på Coop och inhandlat låglaktosfil och laktosfritt smör, som vi ska prova ett tag, så kanske det blir bättre. Annars får vi rådfråga BVC om vad vi ska göra, för ont i magen ska hon inte behöva ha...ÄLSKADE BARN!

image133

Kommentarer
Postat av: Anonym

KRAM på dig/er!!
Jag har ju sett va´fint det är och jag håller med om att ni hunnit JÄTTEMYCKE´! Tänk bara på att vila lite båda två... ni ska orka länge!!! Att Moa är världens mys måste väl alla veta nu!!!
Välkomna nästa helg då skall jag skämma bort er, jag lovar!!!
Kram svärmor, mams o farmor

2007-10-03 @ 20:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0