Moas rum i stort sett färdigt

YES! Äntligen är Moas rum klart...ja nästan i alla fall. Jag piffar lite nu och lite då och det som saknas är lite småpill bara, å så listerna på kortsidorna. Jag måste bara få säga det....JAG BLEV SÅ NÖJD! Jag har gjort allt själv denna gången, från spackling, till slipning (som Andreas gjort innan) till att måla lister, väggar och tak. Å så slutligen tapetserat och INRETT så klart!

Färgschemat går som synes i rosa, grönt och vitt. Ville ha mycket färg, utan att bli alldeles för vild. Ville att det skulle passa två små barn, men ändå vara lite "vuxet". Har haft sån tur som hittat de perfekta detaljerna i de färger jag valt. Det mesta från....ja, just det: IKEA! Men så sent som idag, så hittade jag så otroligt fina rosamålade metallhinkar till blomkrukor på Coop. Skulle ha kunnat köpa fler att ha till annat, men jag sansade mig.

Jaha, det var lite om allt....sugen på bilder? Här kommer de:


Ingången till rummet, där jag ställt två "Trofast" förvaring till leksaker. Ovanpå ser ni krukorna med blommorna i som ska stå på fönsterbrädorna när de väl kommer upp. Takkrona från IKEA.
image164


Sänghörnan med byrå, lampa och säng från IKEA. Allt utom sängen nytt.
image165

Hörnan vid fönstret, som ska bli en myshörna. Ja, jag har lagt upp gardinerna nu!
image166

Mitt i rummet, framför fönstren, står Moas kök och lilla möbel. Jag har bestämt mig för att måla om bordet och stolarna till vitt och dekormåla bordet igen i rosa och grönt istället. Men det får bli en senare fråga!
image167


Samma plats, fast sett mot den gröna delen av rummet, där spjälsäng och skötbord ska stå. Bilder på det kommer senare! 
image168


Hoppas att jag inspirerat någon i alla fall att prova själv eller sno någon idé! Lämna gärna avtryck!
KRAM

Kommentarer
Postat av: mamma

jättefint!!!!!! får se till veckan

2007-10-26 @ 19:12:47
Postat av: Anonym

JAAAAA, du är så säker i dina val och jag säger som Moa ....Va´fint mamma!
Du är så DUKTIG! Fast det visste vi ju..
Kram farmor och svärmor (ok snart på riktigt)

2007-10-26 @ 22:53:15
Postat av: Malin N

Hej!
Supefint! Du är ju otroligt duktig!

Kram Malin

2007-10-28 @ 21:18:40
URL: http://malinilsson1973.spaces.msn.com
Postat av: Morfen

Helt underbart fint rum!! Önskade att våra barn hade så stora rum också så man fick plats med lite lekhörna och sånt. Stilrent och härligt med plats för lek!!!

2007-10-31 @ 19:58:25
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Leelo

Underbart fint!!

Vart har du köpt gardinerna i Moas rum? Älskade dem. Jag gillade även tapeterna, de rosa!
Jag ska fixa i ordning i Tuvas rum till sommaren tror jag, så att hon också får lite rosa väggar!

KRAM!!

2008-01-13 @ 22:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0