Amningen går framåt

Malte är inne i en tillväxtfas och ammar ganska så ofta, periodvis under dygnet. Detta gör ju att man känner sig helt utmärglad om man inte äter och dricker som man ska. Där har jag en sån otrolig hjälp från min älskade make. Han har varit helt FANTASTISK sedan vi kom hem! Det bästa är att han hittat tillbaka till spisen och sitt självförtroende att han kan laga mat! SÅ TACK!

Jag har nu under de senaste 4 dygnen fått sova bra på natten. Vi ammar ungefär samma tider varje natt; 23, 3-4 och 6-7. Innan dess har vi också sovit mellan 19 och 22 ungefär. Det måste man säga är rätt bra med sömn för att vara i början. Men det är förutsatt att Malte kommer till ro på en gång, för det är inte alltid fallet. Han har ett ENORMT sugbehov. Men vi vill inte använda nappen riktigt än, även om vi "fuskar" lite ibland. Amningen SKA sitta först!! Lillfingret funkar bra tillsvidare.

Jag är numer bara öm i ena bröstvårtan, så även det går framåt. Hormonerna är inte riktigt lika jobbiga nu, även om de gör sig påminda ibland. Hopp om livet efter det inledande tunga...

Hade besök från BVC också i torsdags och det gick ju bara bra. Han hade ökat med 40 g sedan utskrivningen och låg nu bara på 100 g under födselvikten. Huvudomfånget hade ökat med lite drygt 1 cm. Vi fick en massa info om vad som kommer och sjuksköterskan Karin var jättetrevlig.

Det var en liten uppdatering kring Malte det.
KRAM

Kommentarer
Postat av: Malin N

Ett stort grattis till er båda!
Vilken underbar liten kille :-)
Kram Malin

2008-01-21 @ 19:15:35
URL: http://malinilsson1973.spaces.msn.com
Postat av: Linda S

Grattis till lillkillen! :-)
Lycka till!

/Linda S

2008-01-23 @ 16:44:21
Postat av: Primia

Åhh vad glad jag är för eran skull, en underbar liten kille ni fått.
Massor med kramar.
//Marie

2008-01-23 @ 22:34:40
Postat av: Morfen

Nämen ååååååh, jag har ju varit så borta i bloggvärlden men vad härligt det var att komma hit och se en sån liten söt bebis. STORT GRATTIS!!! Jättefint namn har ni valt också, det fanns med på min favoritlista över namn. :) Kramar i massor!

2008-01-26 @ 22:25:38
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0