Trappen klar

Jag vet inte om ni kommer ihåg vår trapp och hur den såg ut i början. Den var i furu och hade en otäck grön-orange, sliten och illaluktande heltäckningsmatta från -75.

Vi började ju att slipa för att bara måla, men insåg ju att det var för mycket jobb just då. Beslutet blev att måla delvis och sedan lägga en ny heltäckningsmatta. SÅ nöjda vi är att vi fattade det beslutet, för resultatet blev kanon!!!! Eller vad tycks?

FÖRE
image214

image215


EFTER (bilderna tagna uppifrån)

image216

image217

Ännu en gång har vi min käre far att tacka för hjälpen med matta. Han gjorde ett kanonjobb, trots ryggont. Sedan var det ju inte helt lätt att skära utan att mattan resmades lite i kanterna, så nu är jag på jakt efter kantband och MÅNGA meter!! Sedan blir det en färgmatchad kantlist i underkant, som kronan på verket.


Heltäckningsmatta rekommenderas varmt....skön att gå på och mycket barnvänligare än en hal målad yta!

Kommentarer
Postat av: Morfen

Vad fin den blev trappan! Men du.. nu är det ju dags snart för en liten till? Hur känns det och när är bf? Underbara layouter du gjort på sistone... som vanligt iofs! Kram!

2008-01-09 @ 09:07:27
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Lee

Wow, vilken skillnad, detta gav mig lust att måla vår vit också. Den är också i furu och det vart ju så himla snyggt med vitt!! Var det svårt att lägga heltäckningsmatta i trappan? Jag har redan ramlat i vår, och jag har bara bott här i en månad lite drygt! =(

KRAM Lee

2008-01-13 @ 22:32:06
URL: http://leelos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0