Värkarna fortsätter

Igår var en dag med mycket värkar igen. De kändes ordentligt och ett tag var jag på väg att ringa in till förlossningen i Varberg. Men så avtog de och kom sedan oregelbundet under hela dagen, framför allt när jag rörde mig.

Idag är det 4 dagar till bf-datum, som är på söndag den 13 januari. Men av erfarenhet, så försöker jag att inte hoppas för mycket att det ska vara klart innan veckan är över. Gick ju över med Moa och pga igångsättning den gången vet jag ju inte hur långt det skulle ha gått!!? Så jag räknar nog med att gå över denna gången också....tyvärr!

Min käre vän Anna och jag har fredag den 11:e som ett gemensamt datum, när vi tror på nedkomst. Sedan har jag även den 13:e och den 20:e. Andreas har förbrukat 2 datum redan....ja 1½ i alla fall....den 7:e och så idag. Sedan har han också den 13:e. Ja man kan spekulera hur länge som helst, men det är bara bebisen som bestämmer ändå!! Hur som helst så är det skönt med de som är optimistiska. Svärmor, som jag verkligen älskar, sa att det är som elefantgraviditet: "-2 år!" Det var inte så uppmuntrande, men förstår tanken....Mamma gjorde ett bättre försök och tyckte att det minsann kunde få vara klart till den 13:e.

Ska försöka uppdatera bloggen så nära inpå som möjligt....men det är ju inte prio 1, även om det är roligt!

När det väl är klart, så ska det väl bli en Webbis denna gången också, och då tittar ni in på www.lthalland.se Till höger på den sidan finns en länk till Webbisar. Vi ska föda i Varberg.

Ha det gott!
Kram Anneli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0