Somliga dagar...

Idag har det inte varit någon bra dag. Många små saker har bara sköljt över mig idag och fått mig på sämsta tänkbara humör. Ett par saker är lite för personliga att blogga om, men huset är ett stort humörsänkande moment just nu. Det hela kan ju till viss del bero på min långa sjukdomsperiod, som gjort att det mesta av underhållet ligger efter ordentligt. När så många saker hopar sig, så vet man inte vart man ska börja och det blir lätt att man struntar i allt. Så är läget just nu.

Jag gillar att ha det rent och snyggt runt omkring mig, men som vårt hem ser ut nu, så börjar känslan av jag-struntar-i-allt verkligen bli mer och mer frekvent. Det är framför allt bristen på god funktion som är roten till all frustration. Första steget är att ge garaget och förrådet en make over och de funktioner vi saknar. MEN detta kräver medel, medel som inte finns utan ett lån...

Den andra stora vageln i ögat är köket. För varje dag som går, blir det svårare och svårare att hålla rent. ALLT är ingrott i stekos/fett från de år som gått sedan 1975 då huset byggdes. Skåp och lådor går sönder mer och mer. Vi saknar förvaring som underlättar de dagliga stunderna man faktiskt har i köket. Faktumet att vi saknar frys inne börjar också bli riktigt irriterande. Kort och gott....vi ÖNSKAR oss ett NYTT KÖK! Men en köksrenovering skulle innebära en badrumsrenovering också, eftersom vi ska flytta varmvattenberedaren i samma veva. Det i sin tur innebär en ännu större kostnad. Pengar som inte kommer att finnas på MÅNGA, MÅNGA år............inte konstigt att det känns hopplöst.

Trädgården är en tredje stor sak som irriterar. Ingen av oss har ett brinnande intresse att sköta, men vi vill ha en fin trädgård med rabatter, snygga häckar och vältrimmade gräsmattor. Inte lätt att åstadkomma när grunden är fel från första början. Tiden är en annan sak som det tycks råda brist på hela tiden. Vad göra!?!? Asfalt?

Den här typen av tankar gör ju att jag börjar fundera på hur jag ska ta mig ur den DJUPA svacka som jag hamnat i ännu en gång. Drastic times call for drastic measures...det är känslan jag får!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anette

Hushållsnära tjänster systeryster! Avdragsgillt och bra =) Eller så tar du en sak i taget, och en sak om dagen kanske...till slut så är allt rent och fint igen! Kram!

2009-09-20 @ 22:03:15
URL: http://ancalisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0